כיצד להגדיר מטרות ולהגשים אותן

Date:

כיצד להגדיר מטרות ולהגשים אותן.

בואו נדבר על איך להגדיר יעדים, ואיך להשיג אותם. הצבת יעדים היא אחד התחומים המדוברים ביותר של התפתחות אישית, עזרה עצמית וכו’ וזה גם אחד הדברים שאנשים עושים הכי פחות. כולם שמעו, אתה צריך להגדיר מטרות, אתה צריך להציב מטרות, להגדיר יעדים ותגשים אותם, אבל רוב האנשים לא עושים את זה. ובכן, אני חושב שיש כמה סיבות למה אנחנו לא מציבים יעדים, ואני חושב שיש כמה טכניקות פשוטות שאנחנו יכולים להשתמש בהן כדי להגדיר יעדים ולהגשים אותם.

למה אנחנו לא מציבים יעדים? אם אנחנו יודעים שהם כל כך חשובים, למה אנחנו נמנעים מזה? ובכן, היה ספר שנכתב לפני מספר שנים בשם הפסק להגדיר מטרות אם אתה מעדיף לפתור בעיות, וזה ספר מאת בוב ביהל. בספר הוא מדבר על הרעיון הזה שרוב האנשים אינם מונעים מהגדרת יעדים. משהו כמו 80 אחוז מהאנשים כשאומרים הגדירו יעדים, העיניים שלהם מזוגגות והם אומרים, “זה לא נשמע כיף בכלל.” אבל אם תגיד להם, “יש לי בעיה. האם אתה יכול לעזור לי לפתור אותה”, או, “הנה רשימה של בעיות שאנחנו צריכים לפתור”, או, “האם אתה יכול למצוא כמה מהבעיות שאנחנו יכולים לפתור?” האנשים האלה קופצים לפעולה. הם אוהבים לפתור בעיות. הם לא אוהבים להציב מטרות; הם אוהבים לפתור בעיות. ואז רק אולי 20 אחוז מאיתנו באמת מונעים מהגדרת יעדים. אז אם רק נזהה שרבים מאיתנו מעדיפים לפתור בעיות מאשר להגדיר מטרות, זה פשוט משחרר הרבה אנרגיה כי אנחנו אומרים, “בסדר, זה לא קשור רק להגדרת יעדים. יש עוד דרכים להסתכל על זה.” אז זה סוג של חד-דרך להסתכל על זה.

סיבה נוספת לכך שאנשים לא מציבים יעדים היא שהם פשוט לא יודעים איך. הם מעולם לא למדו את הטכניקה להצבת מטרות. ואני רוצה להציג בפניכם טכניקה ממש כאן להצבת מטרות שלדעתי תמצאו בעלות ערך רב. כשמקבלים הוראה להגדיר מטרות, או להכין רשימה של כל המטרות שלך, מה שרוב האנשים עושים זה שהם מוציאים את העט והנייר, והם יושבים שם והם מסתכלים על הנייר, והם אומרים, “בסדר, אני רוצה להיות שמח”, או, “אני רוצה להרוויח קצת כסף”, או, “אני רוצה לקבל העלאה בשכר”, או, “אני רוצה שאשתי תפסיק לנדנד לי”, או מה שלא יהיה, והם לא ממש במציאות של מה יקרה אם הם יצרו חזון לחייהם, אם הם יצרו תוצאה שהם יכולים לראות בבירור, ואז הם גרמו לזה לקרות. הם לא בקשר עם כל ההשלכות האחרות שיהיו לזה על החיים שלהם.

דרך הרבה יותר טובה היא להשתמש בכלי החזק הזה שנקרא המוח והמוח שלך, ולהשתמש בהם כדי לעזור לך להגדיר יעדים. לפני שאתה מרים את העט והנייר ובאמת כותב את המטרות שלך, זה כל כך חשוב להשתמש שוב בכלי העצום הזה שאתה צריך לדמיין איך החיים שלך היו נראים אם היו או היית משיג דברים מסוימים, או היו לך מערכות יחסים עם מסוימים אֲנָשִׁים. אם כשאני אומר, “בסדר, תן לי רשימה של כל המטרות שלך,” במקום להוציא עט ונייר, ולכתוב רשימה גדולה, ולהגיד “מה אני רוצה”, אתה פשוט עצר, ואתה עצמת את עיניך, והתחלת לדמיין תרחישים שונים בראש שלך. מה אם השגתי את התוצאה הזו? מה אם הייתה לי מערכת יחסים עם האדם הזה? מה אם הצלחתי להשיג את זה? מה אם היה לי את הדבר הזה בחיי? ואז תשאל, מה הם כל הדברים האחרים שיקרו אחר כך? למה זה יוביל? מה זה יעורר? אם אני מדמיין שזה דומינו בחיים שלי, איזה עוד דומינו זה יפיל אוטומטית?

ומה שתבינו הוא שעל ידי חשיבה על זה זמן מה, ורק תשתמש בדמיון שלך, תשתמש בכוח שלך לחשוב בגדול, תגיע לכמה מטרות נהדרות להשיג. רוב האנשים פשוט מנסים ללכת ישר אל, “אני חייב לרשום את המטרה שאני רוצה. אני רוצה לרכב חדש”, ואז איכשהו זה יקרה אוטומטית. זה לא קשור לזה. זה עניין של לשאול, אם אקבל מכונית חדשה, מה יקרה בחיי? וכשאתה שואל אם אני מקבל מכונית חדשה, מה שאתה עשוי להבין הוא, ובכן, אני אקנה מכונית חדשה. אני אכנס לזה. זה יהיה מהנה לנהוג. אני אהיה מסוגל להשוויץ בפני אנשים אחרים. אני אהנה מזה. אבל אז אתה מבין, חודש או חודשיים מאוחר יותר, אני הולך להתרגל לרכב החדש שלי, ואני הולך לשלם תשלום גדול יותר לרכב. ואתה יודע מה, אני הולך לאבד את הריגוש שיש לי את זה, וזה באמת לא אומר שום דבר עבורי, חוץ מלבזבז יותר כסף. הרכב שיש לי בסדר. אולי אתה מבין את זה.

מצד שני, המטרה עשויה להיות לבנות מערכת יחסים עם מנטור מסוים בחייכם, ואולי תתחילו לחשוב על זה. מה יקרה אם אני בונה מערכת יחסים עם המנטור הזה, ואתה תבין שכן, אני אתפתח לשלב הבא, אני אלמד המון דברים שלא הייתי יודע קודם, הם יכירו אותי לאנשים משפיעים וחזקים אחרים. אני אוכל לקבל חונכות על ידי כמה מחבריהם. זה יגדיל את ההכנסה שלי, את הסיפוק האישי שלי. אתה יודע מה, זו מטרה ממש חשובה. זה משהו שאני באמת צריך להבין איך לעשות.

אז שלב ראשון בהגדרת יעדים הוא להשתמש בכוח המוח שלך כדי לדמיין את כל התוצאות שיתרחשו. לאחר מכן, אם אתה מקשר את זה לרעיון להיות פותר בעיות, קח את המטרה שהצבת, או את החזון שהצבת לעצמך, וערוך רשימה של כל הבעיות שאתה צריך לפתור לפי הסדר להגיע למטרה. המנטור שלי ג’רי בלינגר לימד אותי שעבור פותרי בעיות, תרגיל מנטלי נהדר לעשות הוא לצאת אל העתיד, ולדמיין שהמטרה הושגה. תאר לעצמך שהשלמת את החזון. הגעת לשם. ואז תסתכל אחורה ותשאל את עצמך מהן כל הבעיות שהייתי צריך לפתור בדרך לשם? וזו יכולה להפוך לדרך שימושית מאוד עבור פותרי בעיות למצוא רשימה של דברים שהם צריכים לעשות כדי להגיע למטרה שלהם.

אז הגדרת מטרות ופתרון בעיות, הם כמו שני שרירים שונים, ואנחנו רוצים לעבוד על שניהם. אנחנו לא רוצים פשוט לקפוץ להכין רשימה של דברים שאנחנו רוצים. אנחנו באמת רוצים להשתמש במוחנו כדי להבין, אם אגיע למטרה הזו, מה זה אומר עבורי? וברגע שמצאנו מטרה שפשוט תפוצץ לנו את החיים בצורה הכי חיובית, ושבאמת תביא לנו עוד, ועוד ועוד ממה שאנחנו רוצים, אז אנחנו רוצים באמת לחשוב על זה. אנחנו רוצים לשקול זאת ברצינות כמטרה להציב לעצמנו. ואז ברגע שהגדרנו את המטרה הזו – בחרנו בה, אז אנחנו רוצים לחזור אחורה ואנחנו רוצים לומר, בסדר, עכשיו, אני הולך לצאת אל העתיד. אני הולך להסתכל אחורה ואני הולך לומר מה היו כל הבעיות שהייתי צריך לפתור בדרך ליצירת המטרה הזו?

אני רוצה לומר כאן עוד דבר אחד. אם אתה באמת רוצה לעשות את זה כך שאתה מגיע ליעדים שלך, שאל את עצמך את השאלה, אילו תנאים יש לי להקים בחיי כך שהתוצאה שאני רוצה להשיג, או המטרה שאני רוצה להגיע. לקרות אוטומטית. אם אני מגדיר את התנאים האלה, זה פשוט יקרה אוטומטית. זו אחת השאלות האהובות עלי כי זה מעלה אותך רמה, אתה עובר מטא, אתה מתקרב, ואתה מסתכל על המצב בשלמותו. ובמקום פשוט להגיד בסדר, איך אני משיג את הדבר הזה, אתה אומר, אילו תנאים אני צריך להקים בחיים? ותנאים יכולים להיות יחסים עם אנשים. הם יכולים להיות הגדרות, כך שאתה עושה את הדבר האחד הזה, וזה גורם לדבר השני הזה לקרות. תנאים יכולים להיות הרבה דברים שונים בסביבה הפיזית שלך, רגשית, מערכות יחסים. וכשאתה שואל, אילו תנאים אני מציב, כדי שהמטרה תתרחש אוטומטית, זה רק גורם לך לחשוב ברמה אחרת, ואני חושב שזה יעזור לך להגיע ליעדים שלך הרבה יותר מהר. אז אתה משתמש בטכניקות האלה כדי להגדיר מטרות, ולראות את עצמך משיג אותן מהר יותר ממה שחשבת שאפשר.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש...

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג...

ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

מבוא דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים...