הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

Date:

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג דברים. עם זאת, חשוב ביותר שתתמקד במטרה שלך, במקום רק להתמקד בעבודה קשה. אנשים רבים, כולל מנהיגים מסוימים, מאמינים שעבודה קשה היא כל מה שצריך. למרבה הצער, אדם יכול לעבוד קשה עם מאמצים מתמקדים בכיוון הלא נכון ולהגיע לחסר. עבודה קשה לא מבטיחה הצלחה. זה מרכיב, אבל אתה חייב למקד את העבודה הקשה והמאמצים שלך לקראת התוצאה שאתה רוצה להשיג. עם מאמץ ממוקד, אתה יכול להשיג הרבה יותר בקלות רבה יותר. עם זאת, לפני שתוכל להתמקד, עליך לדעת דבר אחד: מה המטרה שלך.

אתה חייב לדעת לאן אתה הולך

כשאנשים דנים במנהיגים כבעלי חזון, הם פשוט אומרים שהמנהיג יודע מה התוצאה שהיא רוצה. חזון הוא לא יותר מאשר תמונה ברורה של מה שאתה רואה עבור עצמך, הארגון שלך או העולם בעתיד. חזון עוצמתי ומשכנע יכול להיות מרגש ואנרגטי. אבל הכי חשוב, חזון ברור נותן כיוון ומשמעות. ללא חזון, ללא מטרות לעבוד לקראתן, מנהיג והארגון שהוא מוביל אינם יכולים לרכז אנרגיה לקראת התוצאות הרצויות. ללא יעדים, כיצד ניתן לקבוע סדרי עדיפויות? כאשר למנהיג יש חזון ויעדים ברורים, הסיכוי להגשים אותם הרבה יותר גדול. מכיוון שהמטרות כל כך חשובות, ומיקוד בלעדיהם חסר את היכולת להשיג את ההצלחות הגדולות ביותר, המשך מאמר זה יהווה הסבר קצר על הצבת יעדים והשגת אותם.

הצבת יעדים והגשמתם

ישנם אינספור משאבים על הצבת יעדים. רבים מהם טובים מאוד, ואנשים שעוקבים אחריהם מגיעים בסופו של דבר לתוצאות טובות יותר וחיים בצורה מוצלחת יותר. למרבה הצער, לא כל כך הרבה אנשים מעצבים את חייהם בעצמם. מחקרים מראים שרוב האנשים אינם מגדירים רשמית מטרות ומשיגות אותן. אנשים רבים מבזבזים יותר תזמון בתכנון חופשה מדי שנה מאשר על הדברים החשובים שהם ישיגו או ישיגו.

יש להגדיר יעדים בכל תחומי חייך. אתה חייב שיהיה לך איזון. תחומים שכדאי לשקול בהם להגדיר יעדים כוללים: מטרות מנטליות, כגון ללמוד יותר על נושא מסוים ולשפר את עצמך; מטרות פיזיות, כגון השתתפות בתוכנית פעילות גופנית ואכילה בריאה; מטרות משפחתיות, כגון בילוי עם אשתך או בעלך, הילדים והמשפחה המורחבת; מטרות חברתיות, כגון יציאה לאירועים קהילתיים, הצטרפות לקבוצת שירות מקומית או התרועעות עם אנשים בתעשייה שלך כדי לחלוק רעיונות; מטרות רוחניות, כמו השתתפות בטקס דתי, קריאה מהטקסטים של הדת הגדולה, או סתם להיות מועיל יותר לאנשים; יעדי קריירה, כמו לעשות את מה שצריך לקידום או להוביל את החברה שלך להצלחה; ויעדים פיננסיים, כגון בעלות על בית משלך, יציאה מחובות, הגדלת השווי הנקי שלך כדי להשיג עצמאות כלכלית.

לאחר שקבעתם באילו תחומים תגדירו יעדים, עליכם להתחייב לרשום אותם. מחקרים מראים כי הבטחת יעדים לנייר מגדילה את ההסתברות להשגתן. בראיון ל”פורבס”, אמר לי איאקוקה, “לכתוב משהו הוא הצעד הראשון לקראת הגשמתו”. ישנן דרכים רבות לכתוב את המטרות שלך. לספרים וקורסים שונים יש מגוון צורות לשימוש כדי לרשום יעדים, יעדי משנה והצהרת המשימה שמנהלת אותם. למטרות כאן, פשוט התחייב לכתוב יעדים. הם לא חייבים להיות מתועדים ביומן יקר או על תרשימי זרימה מסובכים. למעשה, לעתים קרובות שמירה על פשטות היא הטובה ביותר. רק וודאו שהם מאתגרים אך נגישים, ניתנים לכימות ובעלי עמידה ספציפית ומחויבים לנייר. אם תעשה זאת, תקדים בהרבה את רוב האנשים, ואם תעשה זאת עבור העסק שלך, יהיו לו סיכויים גדולים יותר להצליח ברמות גבוהות. כעת, לאחר שהתחייבת להגדיר את היעדים שלך על הנייר, תן לנו לראות כיצד נוכל להפוך אותם לחכמים.

ספרים, מאמרים וקורסים רבים מלמדים מטרות SMART. זהו ראשי תיבות טוב לשימוש כשאתה מתחיל בהגדרת המטרה שלך. יעדים חכמים הם פשוט:

ספֵּצִיפִי

כלליות מעורפלת לא מעוררת בנו השראה. המוח שלנו צריך יעדים ספציפיים לעבוד לקראתם. עליך לציין בדיוק מה אתה רוצה להשיג. ספק מספיק פרטים כדי למנוע חוסר החלטיות כאשר אתה קובע בדיוק מה עליך לעשות. כדי להגדיר יעדים ספציפיים, עליך לענות על שש שאלות “W”: מי, מה, איפה, מתי, איזה ולמה.

מָדִיד

איך תדע אם המטרה שלך הושגה או לא? למטרה מדידה יש ​​תוצאה שניתן להעריך. היא צריכה להיות התקדמות מדידה, ואתה צריך לקבוע קריטריונים קונקרטיים למדידת התקדמות כזו. מדידה עוזרת לך להישאר על המסלול, להגיע לתאריכי היעד שלך ולחוות את ההנאה שבהישג כאשר המטרה מושגת.

בר השגה

כאשר אתה מזהה ומגדיר מטרות ספציפיות שחשובות לך, אתה מתחיל למצוא דרכים להשיג אותן. אתה עושה את המייל הנוסף כדי לפתח עמדות, יכולות ומיומנויות כדי להגיע לכל מטרה שאתה מציב. אתה יכול להשיג כמעט כל מטרה שתציב, אם אתה באמת רוצה אותה, ומוכן להקריב את הקורבנות הדרושים כדי להשיג אותה.

מְצִיאוּתִי

מטרות צריכות לייצג דברים שאתה מוכן ומסוגל לעבוד לקראתם. אפשר להגדיר אותו גבוה, ועדיין להיות ריאלי. רק אתה יכול לקבוע מה גבוה מדי. האמונה והמחויבות שלך שניתן להשיג את המטרה מייצגות אם היא מציאותית או לא. לא ניתן להדגיש את זה מספיק, זו הקריאה שלך אם המטרה היא ריאלית או לא. מה שמציאותי לאדם אחד לא יכול להיות לאדם אחר. המטרות שלך חייבות להיות בתחום האמינות שלך.

בזמן

למטרה חייבת להיות מסגרת זמן. אנו מונעים על ידי מועדים, והקמתם למטרות שלנו היא מוטיבציה עוצמתית. אסור להגדיר אותו רחוק מדי לעתיד, או שהוא יידחה בקלות מדי. יחד עם זאת, זה לא צריך להיות קרוב מדי, מה שהופך אותו לא מציאותי ומייאש. אם אתה לא קובע זמן, מטרות נוטות לא לקרות. קל מדי לחשוב שאתה יכול להתחיל בכל עת, ולעולם לא תעשה זאת. ללא מסגרת זמן, אין דחיפות להתחיל לפעול לקראת המטרות שלך, לעבר החלומות שלך, לקראת ההצלחה שלך.

הגדרת מטרות היא חזקה. השתמש בראשי התיבות של SMART כדי לעזור להגדיר יעדים שתשיג. לאחר ההגדרה, זכרו שעליכם להתמקד במטרה שלכם ולהישאר ממוקדים עד שתצליחו. יציאה מהצד וסחף לכיוונים שונים יעמוד בדרכה להצלחה אמיתית.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש...

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

מבוא דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים...

הכריז על שנת 2012 כשנתך!

כמה מההחלטות שלך ב-2011 קיבלת השנה? מדי שנה, מיליוני...