ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

Date:

מבוא

דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים מצליח. הוא סיפר לי על מצב שבו הוא שאל בחור מה המטרות שלו. הבחור ענה כמו שאתה יכול לחשוב, ואמר שאני רוצה את זה ואת זה, אני רוצה לפרוש עם כל כך הרבה כסף וכן הלאה. חבר שלי שאל מה התוכנית שלך להשיג את הדברים האלה. האיש ענה “אין תוכנית, אני פשוט אוהב לחלום”.

חשוב שתדעו שמטרה וחלום שונים בתכלית למרות שלעיתים קרובות הם יכולים להיראות דומים מאוד.

חלום הוא כמו משאלה, הוא חי רק במוח שלך. זה משהו שהיית רוצה אבל אין לך תוכנית פעולה או רצון אמיתי לעשות את מה שנדרש כדי לרכוש את החלום שלך. מטרה לעומת זאת יכולה להיות אותו דבר כמו החלום שלך, אבל היא שוכנת גם בראש וגם בלב שלך, היא דוחפת אותך לעשות את מה שצריך כדי לרכוש אותה. המטרה שלך היא התוכנית שלך, תוכנית הפעולה שלך לרכוש את החלומות שלך. החלומות שלך נשארים משאלות ללא מטרות והופכים למציאות כאשר הגדרת יעדים מיושמת. ואז החלומות שלך עוברים מהראש שלך ללב שלך.

לאחר השיחה שלי עם חברי כפי שציינתי למעלה, החלטתי לשאול קצת ולגלות מה היו תפיסות האנשים לגבי חלומות ומטרות. לאחר שדיברתי עם כמה אנשים, שמתי לב לכמה שאלות ותפיסות שגויות שהמשיכו לצוץ. אז, החלטתי לכתוב ולכתוב מאמר כדי לענות על השאלות הללו.

מאמר זה משמש כמבוא למיומנות של הגדרת יעדים חכמה. הוא נוצר כדי לענות על כמה שאלות בסיסיות על הגדרת יעדים. וכדי לעזור לך להתחיל ליישם הגדרת יעדים בחייך באופן מיידי.

מהי הגדרת יעדים?

הגדרת מטרות היא תרגול רב עוצמה שיביא לשינוי חיובי בחייך. זה יכול לעזור לך להצליח בבריאות, בספורט, בחינוך, בקריירה, בעסקים, בפעילות הקהילתית, במטרות ובמערכות יחסים. זה יכול לעזור לך לשפר כל תחום בחייך באופן כללי בו אתה בוחר ליישם את כישורי הגדרת היעדים שלך.

שליטה בטכניקות הבסיסיות אך החזקות הללו יכולה להביא לשינוי חיובי דרסטי לאיכות החיים על ידי פתיחת דעתך למה שאתה באמת רוצה מהחיים המאוזנים שלך. שינויים חיוביים בבריאות, בעושר, במערכות יחסים, ברוחניות ועוד הרבה יותר קרובים ממה שאתה חושב עכשיו, לאחר שעשית את הצעדים הראשונים.

מדוע הגדרת יעדים כה חשובה?

היעדים הם התוכנית שלך להצלחה בכל מצב. תסתכל עליהם כעל שרטוט, אף אדריכל או בנאי גדול לא יצליחו לפרוץ דרך על מבנה מבלי שיהיה לו קודם תוכנית מפורטת לפרויקט. אם הוא יעשה זאת, הוא בוודאי ייכשל. כדי לסיים איפה שאתה רוצה להיות, אתה חייב לדעת איפה זה לפני שאתה מתחיל. בלי העיקרון הפשוט הזה אנחנו עומדים בסטגנציה, עוברים את התנועות כל יום כי אנחנו לא יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע או איך להגיע לשם. שנו היום, הפסיקו להיות עומדים או לעבור את העניינים ללא תוכנית ויעד, והתחילו להציב יעדים.

באילו תחומי חיים עלי להציב יעדים?

זכרו, אילו תחומים בחייכם אתם רוצים שיהיה בהם שינוי חיובי (גדול או קטן) הם התחומים שעליכם להגדיר יעדים.

בריאות – ירידה במשקל, דיאטה וכו’…

קהילה – מטרות, התנדבות, הובלה וכו’…

זוגיות – הורות, חברים, שותפים עסקיים, נישואים וכו’…

ספורט – יכולת, אימון, אימון, חונכות וכו’…

השכלה – לימודים, תארים, הוראה, לימוד תחום חדש וכו’…

אמונה – רוחניות

כל דבר שראוי לשינוי חיובי ראוי למטרה מוגדרת היטב.

אני שומע אנשים מדברים על יעדים לטווח ארוך וקצר, מה ההבדל?

-יעדים לטווח קצר – יעדים לטווח קצר הם יעדים שאתה רוצה להשיג במהלך השנה הבאה. אלה עשויים להיות יעדים בודדים או צעדים קצרים יותר לכמה יעדים לטווח בינוני או ארוך.

יעדי אמצע טווח – יעדי טווח בינוני הם יעדים שאתה רוצה להשיג במהלך 1 עד 2 שנים. שוב, אלה עשויים להיות יעדים בודדים או צעדים ליעד ארוך טווח.

-יעדים לטווח ארוך – יעדים לטווח ארוך הם יעדים שאתה רוצה להשיג תוך שנתיים או יותר. יעדים לטווח ארוך מחולקים לרוב למספר יעדים קצרי טווח.

יעדים ראשונים – כמה גדולים הם צריכים להיות ולמה עליי לצפות?

כל דבר חדש עבורנו יכול להיראות מאתגר והגדרת יעדים אינה יוצאת דופן. כשתתחילו לראשונה זה ייראה מאתגר אבל תתמיד והאתגרים ישתלמו במהרה בצורה של יעדים שהושגו ותוצאות חיוביות.

ראה את המטרות הראשונות שלך כחוויה לימודית והתחל בקטן. אל תגדיר את עצמך לכישלון מכיוון שאתה רק לומד את המיומנויות החדשות הללו, אבל בכל האמצעים תאתגר את עצמך. צמיחה בהתפתחות האישית שלך נובעת מהתגברות על האתגרים שאולי החזיקו אותך בעבר.

איך אני מתחיל?

דרך טובה להתחיל היא לשאול את עצמך את 5 השאלות הבאות. אלה יעזרו לצד היצירתי שלך להיות מעורב ותתחיל לראות את המטרות שלך מתגבשות. שמור על חלק זה פשוט מכיוון שהוא תרגיל כדי להעלות את דעתך על המסלול.

מה המטרה שלי?

מתי אגיע למאסר שלי עד?

איך השגת המטרה שלי תשפר את חיי?

מהו הצעד הראשון בהשגת המטרה שלי?

איך אדע מתי הגעתי ליעד שלי?

דוגמא:

מה המטרה שלי? המטרה שלי היא לאבד 10 LBS.

מתי אשיג את המטרה שלי עד? 20 באוגוסט, 2009 (זמן כולל 4 חודשים)

איך השגת המטרה שלי תשפר את חיי? אני ארגיש טוב יותר ואהיה בריא יותר

מהו הצעד הראשון בהשגת המטרה שלי? אכלו בריא והתחלו בשגרת פעילות גופנית

איך אדע מתי הגעתי ליעד שלי? אני אשקול 190 LBS.

בואו נסתכל במהירות על הדוגמה הזו.

באיזה תחום בחיים נמצאת המטרה? בריאות, כושר או ספורט.

האם זה ריאלי? כן, אם זה היה מאבד 75 LBS בחודש אחד, זה יהיה הגדרה לכישלון.

האם החיים של האדם הזה יהיו טובים יותר? כן, הם ירגישו טוב יותר ויהיו בריאים יותר מה שמוביל להרבה דברים חיוביים אחרים כמו הערכה עצמית ועוד.

יש לזה תוכנית? כן, דיאטה ופעילות גופנית.

האם יש לזה תוצאה סופית? כן, 190 לב”ס.

כעת, ככל שתתחיל להשתמש במיומנויות הגדרת היעדים שלך, יהיו הרבה יותר פרטים במטרה שלך. זה רק תרגיל להניע את דעתך. כאשר אתה עונה על השאלות הללו, רשום את התשובות שלך.

מהי שיטת SMART להגדרת יעדים?

הרבה מאמנים מצליחים מלמדים הצבת יעדים בשיטת SMART. אני לא יוצא דופן. שיטת SMART היא כלי מצוין להגדרת מטרות.

S – ספציפי

M- מדיד

א- פעולה ממוקדת

R- ריאליסטי

T- זמן מוגבל

שיטת SMART היא רק דרך אחת להצבת יעדים. עם זאת, עדויות מראות כי יעדים מושגים לעתים קרובות יותר כאשר הם כתובים עם פירוט ספציפי, יש להם פעולות מפורטות להשגה, הם מציאותיים אך מאתגרים ויש להם מועד אחרון. עם זאת, שיטת SMART נכנסת ישר למשחק.

מעקב אחר סוג זה של הגדרת יעדים יתחיל מיד לעזור לתחומים אחרים של שיפור עצמי כמו ניהול זמן. אנו ניכנס יותר לנושאים אלו במאמרים ובשיעורים הבאים.

יש לך טיפים נוספים בשבילי?

התחל יומן יעדים. יומן מטרות הוא משהו מוחשי שהמוח שלך יכול להתייחס אליו. קרא מהיומן שלך מספר פעמים ביום. לפחות פעם אחת בבוקר ושוב לפני השינה. עקוב אחר ההתקדמות שלך וסמן יעדים בזמן שאתה משיג אותם. בצע שינויים בתאריכים ובפרטים לפי הצורך. לרישום יעדים ניכנס בפירוט בשיעור אחר.

השתמש בכרטיסי אינדקס ונשא איתך את המטרות שלך בארנק, בארנק, בתיק וכו’… זה ישמש תזכורת מתמדת למה אתה עובד, לומד, מתאמן, אוכל בדרך מסוימת או מה שזה לא יכול להיות. זו רק דרך לשמור אותך על המסלול. השימוש בכרטיסי אינדקס הוא טיפ מצוין אבל אני עדיין מציע את היומן המפורט יותר יחד עם זה.

הישאר חיובי, קרא ספרים חיוביים, עסוק בשיחה חיובית, קבל סיוע עם המטרות שלך במידת הצורך. אל תתנו לייאוש, לפחד, לסביבה שלילית, לאנשים או למכשולים לעמוד בדרך למה שאתם באמת רוצים. התמיד, למד להתגבר על הפחדים והמכשולים שלך, יש הרבה משאבים בחוץ ללמד ולסייע לך בתחום זה.

השתמש בהגדרת יעדים לעתים קרובות ככל שאתה יכול. מטרות קטנות עם פרטים קטנים ועד מטרות גדולות עם פירוט רב.

כתוב יעדים לכמה תחומים בחייך. אל תגביל את עצמך, אתה נהדר ויכול להשיג כל דבר שאתה מתכוון לעשות. התחל עכשיו, לך ויישם את הרעיונות האלה לפועל. התחל עכשיו, לך תעשה את זה כאילו זה כבר הרגל. צא להיות הכי טוב שאתה יכול להיות.

ללכת!!!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש...

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג...

הכריז על שנת 2012 כשנתך!

כמה מההחלטות שלך ב-2011 קיבלת השנה? מדי שנה, מיליוני...