ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

Date:

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש לפתח יעדים ברורים עם סטנדרטים מדידים ולהסכים עליהם עם הצוות. אחת הדרכים הפשוטות לעזור לקבוע אילו מטרות צוות צריכות להיות היא להשתמש בארבעת ה-C של הגדרת יעדים. ה-C מייצג בהירות מטרה, קריטריונים מדידים, אתגר שווה ומחויבות צוות.

בְּהִירוּת במטרת צוות פירושו שהוא מובן בקלות לכל החברים המעורבים. הגדרת המטרה מספיק ספציפית כדי שלא תהיה אי הבנה לגבי מה שיש להשיג והצוות מבין היטב מה מצופה מהם. עם מטרה ברורה, אלה הפועלים להשגתה יידעו מה הם צריכים לעשות או ללמוד כדי לעמוד ביעד היעד שלהם. הבהרה מבטיחה שהצוות מבין מדוע המטרה כדאית ורלוונטית עבורו לעבוד לקראתה.

קריטריונים המפורטים ביעד הם מדדי הביצוע שאליהם יש להגיע כדי שהצוות יידע שהם פגעו ביעד שלהם. הקריטריון הוא יחידת מידה בכמות או באחוזים שיש לבצע במהלך מסגרת זמן מוגדרת ובהסכמת הצוות. קיום קריטריון זה מספק משוב קבוע לצוות במהלך המטרה, כך שהם יכולים לבצע התאמות לעבודה ולהתנהגויות שלהם. ללא מידע זה, קשה לצוות להבין את מבנה התגמול וההכרה שלו, לפתח את תוכנית העבודה שלו ולבקש התאמות או עזרה עם מחסומים בעת הצורך.

אתגר בתוך המטרה היא דרך לתת לצוות את ההזדמנות למתוח את כישוריו ולהראות מה הם יכולים לעשות. מטרה משמעותית לא צריכה רק לשמור על הסטטוס קוו או להשיג קצת יותר. במקום זאת, זה אמור להניע את הצוות למתוח את עצמו מבלי לשבור את רוחו או להפריע מאוד לנהלים האיכותיים או למשימות השגרתיות ההכרחיות שלו. מטרה קטנה מדי או גדולה מדי יכולה להזיק יותר ממה שהיא מאתגרת או מעוררת מוטיבציה.

מְחוּיָבוּת האם הצוות מסכים לאחריות ואחריות של השגת המטרה. הדרך הטובה ביותר לקבל מחויבות צוות היא שהצוות ישתתף בתהליך קביעת היעדים. הצוות חייב להבין כיצד המטרה שלו משתלבת עם החזונות, הייעוד והיעדים של הארגון. כדי שהצוות יתחייב לכל מטרה, עליהם להיות מעורבים בתהליך קבלת ההחלטות ולקבל את המידע או ההכשרה המתאימים כדי לדעת מה הם יכולים להשיג ולמה זה חשוב.

השתמש ב-C לבניית בהירות מטרות צוות, הקצאת קריטריונים מדידים, מתן אתגר שווה וקבלת מחויבות מלאה לצוות. ארבעת ה-C הם שיטה קלה לקבוע מהן מטרות הקבוצה. יעדי צוות ברורים עם מדידות מוסכמות הן אחת הדרכים הטובות ביותר לשיפור ביצועי הצוות.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג...

ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

מבוא דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים...

הכריז על שנת 2012 כשנתך!

כמה מההחלטות שלך ב-2011 קיבלת השנה? מדי שנה, מיליוני...