הגדרת יעדים חכמה: השג את מה שאתה רוצה נכון ושמור עליו

Date:

ודא שיש לך מטרות חכמות

איך בעצם הולכים על הצבת יעדים?

מהו התהליך בפועל שבו היית משתמש כדי להגדיר יעדים או יעדים?

ובכן, במאמר של היום אנחנו הולכים להסתכל בדיוק על זה: איך ללכת על הצבת יעד.

כעת, ישנן מערכות רבות ושונות שבהן תוכל להשתמש כדי להגדיר את המטרה שלך וכולן יעילות למרות שחלקן מתאימות יותר לסוג יעד כזה או אחר. עם זאת, אנחנו הולכים להסתכל רק על אחד היום: מערכת SMART של הגדרת יעדים, שלדעתי היא הקלה והיעילה ביותר ללמוד ולהתחיל איתה.

אני מאמין בתוקף שאתה יכול לעשות כמעט הכל אם אתה יודע להציב מטרות ולמעשה להגדיר אותן, אבל רובנו לא יודעים איך ולא מגדירים אותן ואז תוהים למה אנחנו לא חיים את החיים שאנחנו רוצים, כמו שאנחנו רוצים זה. זוכרים שאמרנו שהגדרת יעדים היא מיומנות נלמדת וצריך לתרגל אותה? כמובן שאתה כן! כעת, הגדרת יעדים דורשת גם לא מעט תכנון והכנה, כך שאם אתה לא מתכנן, תצטרך לפתח גם את המיומנות הזו.

עם זאת, מערכת SMART עוזרת להקל על חלק מהחסרונות שלנו ועוזרת לנו לבנות את המטרה או היעד שלנו בצורה שתאפשר לנו להמשיך ולהגיע למה שאנחנו רוצים.

מספיק כבר! שיש! בואו נגיע לדברים הטובים…

אז מה בכלל אומרות האותיות SMART?

ספֵּצִיפִי

מָדִיד

מכוון לפעולה

מציאותי, ו

מבוסס על זמן

תסתכל אחורה על המטרה או היעד שלך ותראה אם ​​זה SMART

האם זה? אתה לא יודע?

בסדר, בסדר, בואו נסתכל מקרוב על המשמעות של כל אחת מהמילים הללו.

ספֵּצִיפִי

אתה חייב להיות מפורט ומאוד מאוד ספציפי. כשתתחיל לציין את הפרטים של מה בדיוק אתה רוצה, תתחיל לראות מה זה יהיה הכרחי ומה זה שאתה צריך לעשות כדי להגיע ליעד שלך.

אז בואו ננסה את זה. אני רוצה שתתחיל ביצירת הצהרה או תיאור של המטרה או היעד שמסביר מה תעשה. השתמש בביטוי ‘אני אעשה’. כעת, המשיכו בכך שתשאלו את עצמכם מה, למה, היכן ואיך (עוד שנייה נראה את מתי) של המטרה הזו כדי לחדד אותה. עשה את זה מפורט ככל האפשר.

מה שיפה בתהליך הזה הוא שאתה מגלה את כל מה שצריך, ובו בזמן אתה מייצר את מטרות המשנה והצעדים שאתה צריך לנקוט כדי להשיג את הפרס שלך.

מָדִיד

כעת, תצטרכו דרך כלשהי לדעת מתי הגעתם ליעד או למטרות המשנה השונות לאורך הדרך. התוצאות צריכות להיות מדידות, אין דרך לעקוף את זה. אם אתה רוצה להרוויח יותר כסף, למשל, בחר סכום דולר ספציפי שאתה רוצה להרוויח בשנה. אם אתה רוצה לרדת במשקל, ציין בדיוק כמה גרם או קילו אתה רוצה לרדת בכל פרק זמן.

הדבר הנהדר בהפיכת יעדים למדידים הוא שאתה יכול בקלות לראות את ההתקדמות שלך ואני לא יכול להדגיש מספיק עד כמה זה ישאיר אותך מוטיבציה להמשיך ולהמשיך.

מכוון לפעולה

ללא פעולה ספציפית או לפעמים מסיבית, לעולם לא תגיע ליעדים שלך. פרק זמן! אבל לפעמים קשה לעשות מעשה או אפילו להתחיל. תאמין לי, אני יודע. הייתי שם. אז מה אנו יכולים לעשות?

נסה לפרק את המטרות שלך למיקרו-מטרות קטנות יותר, ולאחר מכן לפעולות ספציפיות עבור כל מטרת נס שאתה יכול לנקוט כדי להגשים אותן. תחשוב על דברים שאתה יכול לעשות היום שיקרבו אותך להשגת המטרה שלך. כל דבר יצליח, פשוט תעשה משהו. כמו כן, עלינו להתכונן למקרה שהדברים לא מסתדרים לנו. מה תעשה אם לא תשיג איזו מיקרו-מטרה? תוותרו על כולם ביחד? ערכו תוכנית גיבוי של פעולה שתוכל לנקוט כאשר דברים לא הולכים כמתוכנן.

כאשר אתה עושה את דרכך להשגת המטרה שלך, הקפד להקדיש זמן להרהר ולסקור את הפעולות שלך ולהעריך את התוצאות. אם אינך מקבל את התוצאות הרצויות, בצע את השינויים הדרושים מיד, אם לא מוקדם יותר!

מְצִיאוּתִי

אני חושב שזה לא פשוט. אל תנסו להשיג זהב ב-100 מ’ לגברים באולימפיאדה, לאחר שהתכוננו רק חודשים קודם לכן.

מטרות עובדות רק כשהן מציאותיות. מה שזה באמת אומר זה שאתה יכול לראות את התמונה הגדולה של מה שאתה צריך לעשות. שאל את עצמך אם המטרה הזו היא משהו שאתה יכול לעשות או אפילו רוצה לעשות. קח קצת זמן לחשוב על החוזקות והחולשות שלך. אילו חלקים הולכים להיות קלים ואילו יהיו קשים? פתח תוכנית לאתגרים שעומדים בפניך.

מבוסס על זמן

זה כנראה זה שבו רובנו נכשלים! הגדר מסגרת זמן מפורטת מתי המטרה שלך וכל יעדי המשנה שלך הולכים להיות מושגת. מכיוון שקשה להעריך אם מעולם לא עשית זאת בעבר, בצע את הניחוש הטוב ביותר ושנה מעט את מסגרת הזמן שלך אם אתה צריך. לעתים קרובות אנו מגלים שזה לוקח יותר זמן ממה שתכננו. עם זאת, אתה צריך להיות מועד אחרון מוגדר כדי להוסיף לזה דחיפות.

דרך מצוינת לתכנן את המטרה שלך היא להשתמש במפות חשיבה. מפות חשיבה הן כלים חזותיים המשמשים לסיעור מוחות והגדרת משימות. במרכז עומדת המטרה העיקרית שלך וכל יעדי המשנה שלך מסתעפים ממנה. לאחר מכן תוכל להגדיר מסגרות זמן וכיצד בדיוק אתה הולך להגיע לכל יעדי המשנה שלך. מפות חשיבה מציבות את תכנון היעדים בפורמט ויזואלי שמקל עליך לראות את התמונה הגדולה.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש...

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג...

ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

מבוא דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים...