כיצד להפיק תועלת משימוש ביעדי SMERTIE

Date:

“בחירת מטרות שחשובות לך היא אחד הדברים הכי חיוניים שאתה יכול לעשות כדי להגשים את החלומות שלך.” לס בראון, 1945 דובר אמריקאי מאמן סופר מרצה מרצה

אולי שמעתם על יעדי SMART, המשמשים לעתים קרובות בהערכת ביצועים בעבודה, אבל אלו הם יעדי SMERTIE שיועילו לכם בכך שיהיו יותר מהדהדים עבורכם באופן אישי.

מטרות SMERTIE משתמשות בשפה חיובית ונכתבות בזמן הווה כדי להפוך אותן לתוססות ומהדהדות. המטרות שלך צריכות להתייחס למה שאתה רוצה, לא למה שאתה לא רוצה.

למשל – זה נובמבר 2009 ואני שולט בכספי. אני משלם 150 ליש”ט נוספים מהמשכנתא שלי מדי חודש ואני גם חוסך 100 ליש”ט בכל חודש לקראת חופשת החלומות שלי לאוסטרליה בשנה הבאה. אני שולט בהוצאות שלי ואני משלם את חשבון כרטיס האשראי שלי במלואו מדי חודש.

ספֵּצִיפִי

מָדִיד

ראייתי

אחראי

מתוזמן

מעורר השראה

רִגשִׁי

מה הכוונה ב”ספציפי”?

המטרה שאתה כותב חייב להיות מובן בקלות לכל מי שקורא אותה. אם אתה כותב את המטרה שלך כ”אני רוצה לקבל עבודה חדשה ולהרוויח הרבה כסף”, יש מספר שאלות שעלינו לשאול כדי להבין באופן ספציפי מהי המטרה שלך בעצם. אם אתה כותב “יש לי עבודה חדשה כמנהל פיתוח עסקי של חברה בלונדון שמשלמת לי 35,000 פאונד לשנה עם בונוס של עשרה אחוזים בסוף השנה”, יש משיכה אנרגטית ורגשית סביב המטרה שתחייב אותך לעבוד לקראתו.

מה הכוונה ב”ניתן למדידה”?

אתה חייב להיות מסוגל למדוד את המידה שבה אתה משלים את המטרה שלך. כאשר אתה לא בטוח לגבי עתידך, קל יותר להיכנע לדחיינות ולגשת לעתיד מפחד מהכיוון שהוא עלול לקחת אותך. אם אתה מחשיב את המטרה “אני רוצה לקבל עבודה חדשה ולהרוויח הרבה כסף”, אין תוכנית ואין אינדיקציה לרמת ההצלחה שאתה מעריך שתאפשר לך להגדיר מדידה. אם המטרה שלך מכילה מדידה של ההצלחה שאתה מעריך אתה תהיה בטוח יותר והמטרה תהיה אטרקטיבית יותר עבורך להשלים.

מה הכוונה ב”ראייתית”?

צריכות להיות ראיות זמינות המצביעות על כך שהשלמת את המטרה. אם אתה רוצה להרוויח משכורת של 35,000 פאונד בשנה, ולקבל עבודה חדשה עם משכורת זו או משכורת גבוהה יותר, יש ראיות מוחשיות שהשלמת את המטרה. מטרות יש כדי להשלים – הן סופיות ומצביעות על השלמת משהו שאתה רוצה באותו זמן בחייך. לאחר שהשלמת את המטרה ויש לך את הראיות המצביעות על כך שהיא הושלמה אתה תהיה מוכן למטרה הבאה!

מה הכוונה ב”אחראי”?

האימון מעניק לאנשים לקבל אחריות על חייהם. יש מתאם בין כמות האחריות שאתה מקבל בחייך לבין כמות ההצלחה שאתה משיג. כאשר אתה כותב את המטרות שלך, עליך לשקול את המידה שבה אתה מקבל אחריות על ההשלכות של ההחלטות והפעולות שלך ולתת את האחריות הזו למישהו אחר.

מה הכוונה ב”מבוסס זמן”?

עליך להגדיר מסגרת זמן שבה אתה רוצה לעבוד לקראת המטרה שלך. ללא מסגרת זמן קל מאוד למטרה להחליק ולא להסתיים. תחילה עליך לשקול להגדיר יעדים שתוכל להשיג בתוך מסגרת זמן של 6-12 חודשים.

מה הכוונה ב”השראה”?

אם תגדיר מטרה מעוררת השראה, שתואמת את הערכים והאמונות שלך, והיא נאמנה למי שאתה, תגלה שבאמת תרצה להשיג אותה. כשכתבת את המטרה שלך שאל את עצמך “כמה אטרקטיבית המטרה?” אם אתה חושב שזה 9 או 10, אתה באמת תקבל השראה להשיג את זה.

מה הכוונה ב”רגשי”?

בני אדם מונעים על ידי רצון להשיג הנאה ולהימנע מכאב. אם יש לך התקשרות רגשית למשהו, תפעיל תוכנית שתיקח אותך לקראת מה שאתה רוצה. כאשר אתה כותב את מטרתך שקל את הרווח הרגשי או ההנאה שהמטרה שלך תביא לך – ככל שהרווח הרגשי גדול יותר כך תהיה השכנוע להשגת המטרה חזקה יותר.

המטרות שלך

הגיע הזמן להתחיל לחשוב על מטרות ה-SMERTIE שלך לחיים שלך שיביאו לך אושר ואיזון? לאחר שכתבתם אותם, התחייבו לנקוט בפעולות חיוביות שיאפשרו לכם להתקדם לקראת השגת המטרות שלכם. כדי להבטיח שאתה נשאר במסלול להשגת היעדים שלך, עליך לבדוק אותם מדי יום. כשתשיג את המטרות הראשוניות שלך זה יהיה מרגש ומעצים ותוכל להשתמש בתחושות החיוביות הללו כדי להגיע להצלחה עוד יותר – הציבו יעדים חדשים!

למידע נוסף על הגדרת יעדים הורד את הקובץ בחינם ספר אלקטרוני אסטרטגיות מובילות להגדרת יעדים

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש...

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג...

ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

מבוא דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים...