הצבת יעדים – מדוע הגעה לכוכבים גורמת להתרסקות ולצריבה

Date:

הגדרת יעדים מהווה חלק חיוני ממנהיגות חזיתית ומערכי KPI. הצבת יעדים היא אמנות עדינה יותר ממה שרוב המנהלים מאמינים. זה בגלל ההשפעה שיש להגדרת יעדים. בעוד שמצד אחד זה יכול להתגלות כמוטיבציוני, מצד שני תטעה וזה יהיה מוטיבציוני.

חריגה ביעדים

קל להפליא להיתפס לרגע ולהתרגש קצת יותר מדי ולהתגבר על המטרות. שים את עצמך לרגע בנעליו של העובד שלך. בפגישה הכל נראה אפשרי, אבל ברגע שהם יוצאים הם מבינים מהר שהם התחייבו יתר על המידה ושאי אפשר להשיג את המטרה במסגרת הזמן.

עם חוסר האפשרות להשיג את המטרה תלויה כמו צל, זה הופך למניע אפילו לעשות ניסיון הגון במטרה.

מטרות שעובדות.

מנהיג חזית יעיל עובד עם העובדים כדי להגדיר יעדים שהם גם אתגר וגם ניתנים להשגה. אבל איך מסדרים את זה. שקול את זה – האם יש לך נציג מכירות שפועל בסביבות 70 אחוז קיבולת? איך 90 אחוז ייראו? האם זה בר השגה?

השלב הבא הוא לספק את הסיוע המתאים כדי לעמוד ביעדים אלו. מהן ההתנהגויות הקריטיות שהם צריכים להשתמש בהם כדי לעמוד ביעדים אלו? אימון העובדים שלך להגיע ליעדים. לתפוס אותם לעשות את הדברים הנכונים ולחזק את ההתנהגות הזו עם משוב מיידי, מפורט ומדויק.

מערכות ניטור או מדידה.

מה שמסבך את המשוואה הזו של חריגה ביעדים היא שלעתים קרובות אין מספיק מערכות ניטור או מדידה שיכולות למזער את הנפילה של חריגה.

יש לזהות ולעקוב אחר תוצאות מפתח, לדווח ולבדוק לעתים קרובות. תוצאות מכירות, יעדים ומדדי KPI צריכים להיות זמינים מדי יום עבור כל עובד וקבוצת עבודה, והדיווח צריך להיות זמין מדי שבוע. משמעות הדבר היא שניתן לטפל בכל נושא וקושי ככל שהם מתעוררים. הרבה יותר קל להתמודד עם בעיה קטנה כשהיא מתפתחת מאשר בעיה גדולה כשזה סוף החודש והיעדים לא הושגו.

כדי ליישם זאת בהצלחה, תוצאות המפתח הנמדדות עבור כל עובד וקבוצת עבודה חייבות להיתפס כהוגנות, דבר שניתן להשיג אם לעובדים יש שליטה על התוצאה.

לגרום לזה לעבוד לביצועים עסקיים טובים יותר

יצירת יעדים ברי השגה עם העובדים שלך דורשת קצת שליטה עצמית, אבל היא הרבה יותר יעילה בטווח הארוך. כאשר יעדים קטנים יותר מושגות בהדרגה, אתה יכול להגביר את האתגר – כך שלעתים קרובות עובדים מוצאים את עצמם מגיעים להרבה יותר ממה שהם אי פעם היו יכולים. בצעדים קטנים העובד שלך לא צריך לקרוס ולהישרף.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש...

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג...

ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

מבוא דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים...