SOS – הגדרת יעדים

Date:

… — … SOS זוהי קריאת החירום הימית המסורתית ל”הציל את הספינה שלנו!” – להאיץ עזרה ראשונה לכלי טובע. ביבשה – ובחיי היומיום – זה מייצג, פשוט, “עזרה!” עד שקראתי את זה לאחרונה, אף פעם לא ממש ידעתי בדיוק מה זה מסמל. האם ידעת את המשמעות הנכונה? אחותי חשבה שזה מסמל את Save Our Souls.

האם אי פעם הרגשת צורך לשלוח SOS? לצעוק “עזרה” כי פשוט יש לך יותר מדי מה לעשות והחיים שלך פשוט מבלבלים מכדי לנהל? האם אי פעם אתה מרגיש כאילו אתה חותר במעלה הזרם בקאנו דולף? ובכן, אולי הלילה אוכל להציע כמה מילות חוכמה שיעזרו לך לתקן את הקאנו כדי שתוכל לעשות את המסע שלך בבטחה.

לאחרונה קראתי על משמעות נוספת לראשי התיבות SOS. זה היה בספר שכותרתו “לך על זה, תתארגן”, וזה היה סימפל, מסודר, צעד אחר צעד. עכשיו אתה יכול להגיד, בטח, זה נשמע קל, אבל החיים שלי מטורפים מדי. יש לי יותר מדי דברים להשיג; זה לעולם לא יעבוד בשבילי. החיים שלי הכל חוץ מפשוטים. ובכן, לפני שאתם דוחים את הרעיון הזה, בואו נסתכל איך זה עובד.

הצעד הפשוט הראשון הוא להסתכל על החיים או המצב שלך. נסו לראות את כל התמונה ולהציב מטרה. כעת מטרה מוגדרת בפשטות כ”הסוף שאליו מופנה המאמץ”. אז אתה יכול לבחור כל דבר יכול להיות המטרה שלך. השלב השני הוא להסתכל על המטרה שלך ולקבוע מה צריך לעשות קודם. ברגע שאתה יכול להקים נקודת סיום, הרבה יותר קל לראות איך להגיע לשם.

תחשוב על לעשות פאזל. הוא מפורק להרבה חתיכות זעירות. יש להתאים כל חלק למקומו. יש לך תמונה של איך זה צריך להיראות כשהוא נגמר – המטרה שלך. כאשר אתה יכול להסתכל על התמונה על הקופסה, הרבה יותר קל לדמיין לאן כל אחד מהחלקים הולך. אתה ממשיך לבדוק עם התמונה כדי לוודא שאתה הולך בכיוון הנכון. בלי התמונה, זה הרבה יותר קשה ולוקח הרבה יותר זמן להשלים.

לרוב האנשים יש מערכת להרכיב פאזל. יש אנשים שאוהבים למצוא את כל החלקים עם קצוות ישרים ולהרכיב קודם את החלק החיצוני. אחרים יבחרו את החפץ הגדול ביותר וירכיבו אותו. אחרים ימינו את כל חלקי הפאזל לערימות של כל אחד מהצבעים לפני שיתחילו. איך שאתה עושה פאזל, אתה צריך להיות חזון, רעיון של התוצאה הסופית, לפני שאתה יכול להשלים אותו.

כשהיית ילד שלמד ללכת, הייתה לך מטרה. בדרך כלל אחד מההורים שלך הושיט את זרועותיו ואמר, “בוא הנה”. המטרה שלך הייתה להגיע לזרועותיהם ולקבל חיבוק גדול. אז עשיתם צעד או שניים ואז נפלתם ואולי זחלתם להמשך הדרך. בפעם הבאה צעדת שניים או שלושה צעדים ואז ארבעה וחמישה עד שבסופו של דבר הלכת עד הסוף רק כדי לשמוע אותם אומרים, “ילד טוב, או ילדה טובה” ונותנים לך חיבוק גדול. אחרי ימים או חודשים של תרגול, למדת ללכת בכל מקום, ואז למדת לרוץ. עכשיו כבר לא היית מוגבל לפינה קטנה בעולם, היה לך עולם גדול מאוד לחקור. אבל הכל התחיל בחזון.

אולי כולנו רוצים להיות על-אנושיים, להשיג הרבה דברים, אבל העובדה היא שאנחנו יכולים להתמקד באמת רק בדבר אחד בכל פעם. לרובנו יש מחשבים ואנחנו מתרשמים מהמהירות שלהם ומכל הדברים שאנחנו יכולים לעשות איתם, אבל לא משנה כמה פעולות המחשב נראות מופרעות, המחשב למעשה מבצע רק פעולה אחת בכל פעם. ואם למחשב אין מטרה בראש, אם מישהו שכח פקודה, הוא לא יכול לבצע את המשימה שלו. כך גם לגבינו. אם אין לנו מטרה, אנו עלולים להתפזר ליותר מדי כיוונים כדי לבצע את המשימות שלנו.

האם אי פעם שמתם לב כמה עוד אתם משיגים בעבודה רגע לפני שאתם יוצאים לחגים, או באיזו מהירות אתם יכולים לנקות את הבית שלכם כשאתם יודעים שהחברה הזו מגיעה עוד מעט? זה בגלל שאתה יותר מרוכז. יש דברים מסוימים שחייבים להיעשות ולכן אתה מתחיל לעבוד על השלמת דבר אחד בכל פעם ואתה לא מאפשר להפרעות קטנות להרחיק אותך מהמטרה שלך.

מהן חלק מהמטרות שלך? על מה אתה חולם? איפה היית רוצה להיות בעוד ארבע שנים? מה אתה רוצה לעשות בשבוע הבא? מה צריך לעשות היום?

כשאתה מסתכל על כל הדברים שאתה צריך לעשות בחייך, שאל את עצמך את השאלות הפשוטות הבאות:

האם זה חייב להיעשות?

האם צריך לעשות את זה עכשיו?

האם זה חייב להיעשות על ידי?

התשובות לשאלות אלו יכולות לעזור לך לפשט, לקחת מה שלא באמת נחוץ. פעמים רבות אנו מסבכים את חיינו כאשר דעתנו מוסחת על ידי בעיות עבר, עתיד או צדדיות – על ידי “מה אם”, “אם רק”.

הדבר הבא שצריך לעשות לאחר ההחלטה שהמשימה חייבת להיעשות עכשיו, ועל ידך, הוא לפרק אותה לצעדים קטנים ופשוטים יותר ולהתמודד עם השלבים האלה בצורה מסודרת, אחד בכל פעם, בדיוק כפי שהיית עושה את הפאזל. חתיכות. על ידי התמקדות בתחום אחד בחייך וסדר בו על ידי השלמתו, אתה מקבל אנרגיה להתמקד בתחום אחר ואז אתה יכול להשלים את זה הבא. לאחרונה קראתי שביצוע משימות משחרר אנדורפינים לגוף שלנו וגורם לנו לרצות להשלים עוד יותר משימות. חשבו על איך הרגשתם בפעם האחרונה שסיימתם פרויקט.

כשעובדים על פאזל אנחנו בדרך כלל עושים הפסקות קצרות כדי לנוח את העיניים, להסתכל מהבעיה ולחזור עם נקודת מבט רעננה. זה מדהים באיזו תדירות אתה רואה מיד לאן חלקים הולכים כאשר אתה חוזר מנשנוש או סתם לקחת הפסקה. חשוב לקחת הפסקות, להירגע ולשים את הנפש והגוף שלך בהמתנה לכמה דקות.

ב-Flylady.com, מחבר האתר מציע לעשות דברים במרווחים של 15 דקות, למשל אם אתה צריך לנקות את הבית שלך ממהר כי החברה מגיעה, הגדר טיימר ל-15 דקות והתמודד עם חדר אחד, אולי המטבח. כאשר הטיימר כבה, אתה מאפס אותו ומתמודד עם החדר הבא. בתום אותן 15 דקות אתה מתמודד עם חדר אחר ובתום 45 הדקות אתה מכוון אותו שוב ל-15 דקות ולוקח הפסקה. ואז אתה מתחיל הכל מחדש. זה מדהים מה אתה יכול להשיג ב-15 דקות כשאתה מרוכז.

ההרגל להתארגן עם עקרונות ה-SOS דורש מה שכל מיומנות חדשה דורשת: תרגול.

מחקרים הראו שלוקח בערך 21 ימים או 3 שבועות כדי ליצור או לשבור הרגל. אז נסה את זה במשך 3 השבועות הבאים.

בחר מטרה או חזון אחד להתמקד בהם והצב את ראשי התיבות SOS על המראה בחדר האמבטיה שלך כדי שתראה אותו בכל בוקר. ראה עד כמה אתה נמרץ סביב השלמת המשימה הזו ותחשוב על דרך מצוינת לתגמל את עצמך כשתסיים.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

ארבעת ה-C של הגדרת יעדים בקבוצה

מטרות הן דרך מצוינת לשפר את ביצועי הקבוצה. יש...

הגדרת מטרה – “היה נכון לעצמך”

האם אתה מנסה לשקם את חייך? *איפה אתה רואה את...

הגדר יעדים חכמות כדי להצליח

עם מיקוד, אתה יוצר יכולת עוצמתית דמוית לייזר להשיג...

ברגים ואגמים של הגדרת יעד חכמה

מבוא דיברתי עם חבר לפני כמה ימים שהוא מאמן חיים...